En ny resa

Efter en skada när jag flyttade till Göteborg så kunde jag inte fortsätta min kickboxning, stilla sittande jobb och sambo liv så har min vikt åter skjutit i höjden. Jag har mått dåligt och mitt självförtroende har nått botten. Min kära sambo och underbara Annasara fick nog och anmälde mig till Xtravaganza.

Lite nervös och med lite hopp gick jag på detta möte, men jag blev positivt inställd och tänke "jag kör hårt, har inget att förlora". Jag valde att starta deras intensiv kurs, eftersom jag är en person som säger "allt eller inget". Så i tre veckor skall jag nu bara äta deras måltidsersättningar och leva på 500 cal om dagen.

En vecka har gått och det har inte varit en lätt start. Var konstant hungrig de första dagarna. Nu en vecka senare har hungerskänslorna försvunnit och jag kan bita ihop och se målet framför mig. Det är viktigt att ha ett mål men också att kunna stanna där och inte låta vikten skena igen. Det är det som är så bra med Xtravaganza, även om det kostar en del, då de jobbar med självbild, mat och allt annat runt i kring. Jag har också varit på min andra vägning efter starten. Jag har nu gått ner 5,2kg rent fett. Notera inte vätska och inte muskelmassa. Nu är jag pepp på att fortsätta min resa och nå mitt mål, för att sedan stanna vid min målvikt.

Kommer fortsätta att berätta om denna resa, om möten med andra människor som också vill uppnå sitt mål, då jag kommer börja en kurs hos dem den 15 augusit. Jag längtar efter att få träffa andra som känner som mig.

Må väl

// Franci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0