Grissjukan, svininfluensa kärt barn...

Ja denna masshysteri som råder får en att skratta. Varje influensa kan leda till döden om man får ytterligare påföljder och förkylningar på den. Visst denna är lite mer aggresiv men de allra flesta människor klarar av den utan att dö en hemskt död, samt bli rubriker i dagspressen.

Något jag funderat länge över är diskussionen om de biverkningar som följer anti-grissprutan. Jag hittade en länk på aftonbladet och kopierar över de inrapporterade biverkningar som kan följa. Här kommer den, håll i er:


Influensaliknande symtom

Allergiska reaktioner

Andnöd

Feber

Huvudvärk

Domningar

Allvarlig allergisk chock

Nässelutslag

Hudsvullnader

Dödsfall

Yrsel

Illamående

Buksmärtor

Hudförändringar

Värmesvallningar

Lokal reaktion

Smärta

Temperaturstegring

Frossa

Högt blodtryck

Hjärtklappning

Kräkningar

Smakförändringar

Ansiktsförlamning

Ledsmärta

Hjärtstillestånd

Bensmärta

Bröstsmärtor

Stroke

Diarré

Röda komplexa hudutslag

Epilepsianfall

Blåmärken

Heshet

Hosta

Hudutslag

Lågt blodsocker

Klåda

Medvetslöshet

Lymfkörtelsvullnad

Migrän

Muskelsvaghet

Muskelvärk

Lunginflammation

Psykisk påverkan

Känslorubbningar

Svimningstendens

Svullnad i munhåla och svalg

Synrubbningar

Tungsvullnad

Värk

Ögonirritation


 

Visst låter det som något man kan ställa upp på för att slippa bli "sjuk". Nä inte om man frågar mig. Många av dessa biverkningar är inte att leka med och kan i sig vara farliga för många.

Så gör som jag, VÄGRA VACCINET!!!

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag fick yttepytte ont i armen där de satte sprutan o så var det med alla 3 barnen o sambon med. Vi klarade oss galant. Om det gör bu eller bä låter jag vara osagt men jag slipper vara hemma 5 veckor i streck om vi alla skulle bli sjuka efter varann. Så där är det för flera av mina kollegor. Upp till var o en säger jag. :)

2009-11-26 @ 21:15:18
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Franci

Har en vän till mig som faktiskt fått smakförändringar och allt smakar skit. hahaha.



Ja är man en familj är det värt att fundera över och givetvis är det upp till var och en. :D

2009-11-27 @ 08:41:48
Postat av: Jennie

LOL! och nu sitter jag här och äter de där förbannade nötterna i alla FALL och JAPP! Allt smakar möglish längst bak i gommen...



Vilken )(/&%¤#%&/()= lista!!!

2009-11-27 @ 22:23:10
URL: http://divan76.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0