Förbannad på så mycket.

Ja precis som det står, så blir jag förbannad på så mycket men att hitta rätt forum för att kunna komma med förslag och diskutera saker som jag tycke är fel och hur saker borde förändras är inte alltid så lätt. Vad återstår? Jo att blogga och hoppas att någon i detta universum läser vad jag skriver.

På senaste tiden har den s.k svenssonrasismen visat sitt ansikte allt oftare och från allt fler. I varje diskussion jag ger mig in i så hittar det något mirakulöst sätt hitta ett sätt att skylla allt på invandringen och att SD behövs osv. Det är mig en gåta att de inte har något annat mantra att slänga ur sig, att de inte kan diskutera någon annan sakfråga utan att de ska leda allt till invandring. Inskränkta och skrikandes sitter de hemma och vråla ur sin skit. Vellinges mörkrädda visar sitt ansikte genom Lars-Inge Ljungman, men som nu fått krypa till korset och fått sina bannor från sitt parti.

Vad mer gör mig arg idag. Jo hur de borgerliga sakta men säkert urholkar varje del av välfärdsstaten snabbare än vad man hade kunnat tro. Det är så att Friedman verkligen jublar från sin grav över den nyliberala politik som alliansen för. Burke hade med all sannolikhet fått hicka och sagt "det där kommer sluta illa, allt för många reformer på samma gång och i allt för snabb takt kommer leda till stora problem". Burke, en av de konservativa tänkarna, förstod att snabba, framförallt många och omvälvande, reformer inte var en bra idé. En reform i taget, utvärdera inna man genomför nästa, var hans tanke. Dagens nedmontering av socialförsäkringssytemet, genomförd av Alliancen med herr Reinfeldt i spetsen, kör snarare på reform, reform och reform. Vi ser redan idag konsekvenserna av deras ogenomtänkta förslag, cancersjuka som förlorar sin rätt till sjukpenning, svårt sjuka som inte längre har pengar att klara sig med, hur de reformerat a-kassan till den milda grad att vissa inte kan deltidsjobba och stämpla för detta kan man nu bara göra i 75dagar, och får då välja a-kassan enbart. Konstigt tänkande Alliansen då jag hellre ser folk som har ett deltidsjobb och stämplar upp än att de får lämna sina deltidsjob för att klara sig och enbart klara sig på A-kassa. Aja men det är väl enligt alla nyliberala formler till incitament man kan tänka sig.

Jag frågar mig, är det såhär vi vill forstätta, är det såhär vi vill styra Sverige? Mitt svar är i alla fall NEJ!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

MANNEN! In med dig på Bodströms blogg oxh skriv om detta. Jag garanterar att du kommer få svar om inte från Tomas så från folk som läser hans blogg!! DO IT! du hittar hans blogg på min - klicka dej dit om du inte redan har adressen. Minns den inte i skallen för nu e jag hungrig och hungrig!! KRAM PÅ DIG ARGA KARL!

2009-11-20 @ 03:07:59
URL: http://divan76.blogspot.com/
Postat av: Franci

Jorå jag har hans blogg på favoriter och din läser jag med:D Ska in och skriva något på hans blogg.

2009-11-20 @ 08:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0