På svenska

Orkar inte skriva på engelska idag. Har för mycket i huvudet som jag vill få ut snabbt och enkelt och då blir det lättare att göra det på svenska. Jag har lite panik över hur jag ska få allt att fungera och flyta på smidigt. Tänker på den flytten som kommer ske i slutet av sommaren, till Göteborg. Antagningsbeskeden kommer i mitten av Juli och nästa vecka kommer jag lägga ut min lägenhet för att försöka hitta någon som kan tänka sig att byta lägenhet med mig från Göteborg. Får hoppas att det är några göteborgare som ska börja plugga här som behöver lägenhet. Är inte så sugen på ett andrahandskontrakt på ett halvår för att sedan bli tvungen att flytta igen.

Jag är verkligen så sugen på detta och jag drar i alla trådar jag kan för att göra saker möjliga. Är trött på att inte vara något och nu ska jag ta tag i mitt liv och börja om på nytt och få nya krafter för att klara av framtiden. Tur är att man har en flickvän som verkligen pushar mig att göra saker. Det känns skönt att veta att man alltid har en positiv fläkt bakom mig som blåser mig framåt. Ja lite konstig liknelse men var det bästa jag kunde komma på. Men i alla fall skönt att det är någon som faktiskt ser att man har potential och står bakom ens beslut. Detta är något som är viktigt för mig och jag vill och jag kommer stå bakom hennes beslut för att hon ska komma igång med sin karriär. Vem är jag att stå i vägen för någons drömmar, jag kommer bejaka dem och se till att hon får göra det hon vill. Självförverkligande är verkligen viktigt. Att inte få uppleva att göra drömmar till verklighet för att någon står i vägen måste vara bland det värsta som finns. Att göra ens partner lycklig på det sättet kommer tillbaka och blir givande i ett förhållande. Enligt mig i alla fall. Så du vet, så kommer jag alltid att stötta dig.

Nä nu ska jag sluta skriva innan jag irrar mig vilse i mina egna tankar. Så kanske dags att sova eller något. Säga godnatt till min fina kvinna med.

Ljus

//F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0